1.1.15

Esperanto: Mariano Akerman


Naskita en Bonaero en 1963, Mariano Akerman estas farbisto, arkitekto- kaj arthistoriisto. Laborante kiel esploristo kaj preleganto, Akerman ankaŭ evoluigas instruajn agadojn kiuj instigas liberan esprimon kaj al komunitarian implikiĝo de partoprenantoj pripensante sian kulturan fonon.
Akerman studita ĉe la Lernejo de Arkitekturo de Universidad de Belgrano (Argentino), kompletiganta sian formacion kun aprezita diplomiĝoprojekto sur la limoj kaj spacon en moderna arkitekturo (1987). Eksterlande de 1991 pluen, li ricevis British Council Grant por priesplori la arton de Francis Bacon en Marlborough Fine Art kaj la Tate Gallery en Londono. Akerman estas verkinto de The Grotesque in Francis Bacon's Paintings (1999) kaj "Bacon, Painter with a Double-Edged Sword (Lardo, Farbisto kun Double-Edged Sword)" (2012).
En Azio, Mariano Akerman evoluigis la instruan serion de konferencoj The Belgian Contribution to the Visual Arts (2005), In the Spirit of Linnaeus (2007), Discovering Belgian Art (2008-9), Raisons d'être: Art, Freedom and Modernity (2010), German Art (2010), kaj The Gestalt Educational Program (2011).
En la amerika kontinento, la serio de prelegoj Art and Identity (2013) inkludas konferencon dediĉitan al la idiosinkrazia figuraĵo de Bacon - "Por esti kaj ne estu."
Specialiĝante pri Vida komunikado, Akerman prelegas pri moderna arto en institucioj kiel ekzemple la Museo Nacional de Bellas Artes en Bonaero, la National Museum of the Philippines (Nacia muzeo de Filipinio) en Manilo, la Stelo de Hope School en Taytay, la National College of Arts (Nacia Postgimnazio de Arto) en Lahore, kaj la Quaid-i-Azam University en Islamabado.

Ekspozicioj
1986 RG Gallery, Bonaero
1988 Universitato de Belgrano, Bonaero
1989 Banko de Boston Kultura Fundamento, Bonaero
1990 General San Martin Cultural Center, Bonaero
2005 Nacia muzeo de Filipinio, Manilo
2005 Total Gallery, Alliance Française, Manilo
2010 Loĝejo de Belgio, Islamabado



Rimarkoj
"Mi ne pentras kion oni vidas, mi pentras kion mi sentas. Prefere ol estanta fotilo. mi preferas esti min. Fotilo reproduktas aspektojn, kiuj estas nur aspekto de la realeco kiu ĉirkaŭas nin. Anstataŭe de rigardi eksteren, mi rigardas alenen. Miaj bildoj estas internaj konstelacioj kaj ili implikas onies asociecan fantazion."